16 maja 2016

Tarta owocowa - najlepsze ciasto tego lata


Tarta z mascarpone i borówkami - najlepszy deser tego lata 


W kuchni, zdecydowanie najbardziej lubię piec i twierdzę, że nie ma nic przyjemniejszego niż osładzanie chwili rodzinie i znajomym. W związku ze zbliżającymi się wakacjami moje myśli krążą wokół borówek, malin, truskawek i rabarbaru. Pamiętacie moje najlepsze ciasto jesieni? Słodkie do granic możliwości! Letnie tarty już takie nie są, w tym okresie dominują owoce, a nie zawsze da się je ładnie przedstawić. Jak wiecie dla mnie kwestia wizualna ma takie samo znaczenie jak smakowa dlatego też od kilku miesięcy szukałam wymarzonej podłużnej formy do tarty. A gdy ją znalazłam… zaczął się szał! Trzy ciasta tygodniowo, nie wiem ile to dodatkowych kilogramów i chyba wole nie wiedzieć. Jednak dobrem należy się dzielić, a moje ciasto dzięki fantastycznej prezencji stale dostawało nowe zaproszenia, więc zamiast kwiatów do znajomych wędrowaliśmy z tartą.





Przepis na najlepsze ciasto tego lata:




Kruche ciasto:


400 g mąki
200 g masła
1 żółtko
szczypta soli
pół szklanki cukru
cukier waniliowy

Krem:


250 g serka mascarpone
100 ml  śmietanki 30
skórka starta z jednej cytryny
2 łyżki cukru pudru

Owoce:


Borówki

Lub inne sezonowe owoce :
truskawki, maliny, poziomki, markuje, figi,..


Przygotowanie: Kruche ciasto:


Mąkę wysypać na blat, dodać cukier, cukier waniliowy, szczyptę soli. Na położyć zimne masło i szatkować nożem tak by się połączyło ze wszystkimi składnikami. Gdy konsystencją będzie przypominało kruszonkę dodać żółtko i wszystko ugnieść rękoma na gładką kulę.

Obecnie przy mojej podłużnej formie wystarcza mi ciasta na dwie tarty, więc dzielę kulę na dwie części i w woreczkach wkładam do zamrażarki. Jedno z nich po 15 minutach będzie gotowe do wałkowania, druga część mam zawsze w pogotowiu dla niezapowiedzianych gości J

Piekarnik nagrzać do 190 stopni C. Ciasto wyłożyć na papier do pieczenia lekko posypany mąką. Przykryć kolejnym kawałkiem papieru do pieczenia i rozwałkowywać na kształt tarty. Przełożyć do przygotowanej formy i nakłuć widelcem. Owinąć folia i na 10 minut odstawić do lodówki.

Schłodzoną tarę przykryć papierem do pieczenia i obciążyć suchym ryżem lub fasolą, tak by ciasto nie wyrosło. Piec przez około 20 minut do uzyskania złotego koloru. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.



Krem:


Ubić na sztywno bitą śmietanę, dodając cukier puder. Wymieszać stopniowo z serkiem mascarpone. Na koniec zetrzeć na najmniejszych oczkach skórkę ze skażonej wcześniej cytryny.


Krem wyłożyć na wystudzone kruche ciasto i udekorować owocami. Na koniec można posypać cukrem pudrem i tarta gotowa!

Najlepiej podawać schłodzoną co najmniej 2 przez godziny.


Zbliża się Dzień Mamy, a dla mojej ukochanej mamy własnoręcznie zrobione ciasto to zawsze dobry prezent. 



W końcu to ona w genach dała mi uwielbienie do słodkich wypieków i  celebrowania chwili przy aromatycznej kawie. Kocham.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podoba Ci się? Podaj dalej! Twoja rekomendacja bardzo mnie ucieszy