6 listopada 2014

Czas na piknik

















Przyszła tak wyczekiwana zima. Temperatury poniżej 30 stopni Celsjusza i słońce, każdego dnia słońce. Uwielbiam ten czas, pamiętam jako dziecko ostatni miesiąc szkoły kiedy zaczynało robić się ciepło, nie mogłam skupić się na tym co mówi nauczyciel, bo chciałam już wybiec ze szkoły i cieszyć się pogodą. Wtedy wagarowałam, bo tak ciężko jest zrozumieć nauczycielom, że lekcje można prowadzić poza szkołą, na powietrzu wchłaniając witaminę D która jest eliksirem życia. 

Ja chyba jestem uzależniona od słońca dlatego też od listopada do czerwca czuje się w Katarze jak bym była na ciągłych wakacjach. Każdy dzień spędzamy poza domem, stale robimy pikniki w parku lub na plaży. 

Przepis na udany piknik: 


Jedzenie

Zabierz wszystko co lubisz z lodówki, od wytrawnych przekąsek po coś słodkiego na deser. Pamiętaj jednak by były to produkty które dobrze zniosą podróż, nie rozpadną się, nie zgniotą i nie popsuje się ich smak. Warto też pomyśleć by jedzenie ich nie sprawiało kłopotu, więc dobre są dania które nie wymagają używania sztućców. 

Przygotowanie 

Zamiast talerzy możesz użyć papieru, tak pakowane jest jedzenie w Indiach. Tyle że w Indiach pakują je w gazety, a ja wybrałam coś bardziej estetycznego. Kupiłam w Ikei papiery do pakowania prezentów, bo przecież wszystkie sklepy przygotowują się już do świat Bożonarodzeniowych. Wybrałam komplet czterech rolek papieru o tej samej kolorystyce i z każdego wycięłam po kawałku. Zrobiłam z nich stożki jakie dzieci łatwo trzymają w ręku i wypełniłam je owocami, warzywami oraz słonymi przekąskami (możesz włożyć : winogrona, jagody, pomidory, paluszki, kabanosy, frytki,...) Kwadratowy kawałek papieru zwijasz w rulon o nierównym kształcie i spinasz spinaczem u dołu stożka i gotowe. Ponadto papier użyłam do owinięcia kanapek oraz posłużył jako talerze. 

Wybór miejsca 

Odpowiednie miejsce na piknik to chyba jedna z podstawowych rzeczy. Ważne by było dużo przestrzeni do pobiegania dla dzieci, by była zielona trawa, drzewa które dadzą cień, a przed oczami roztaczał się piękny widok. Jeśli zaś uda się jeszcze znaleźć miejsce gdzie nie ma tłumów to już idealnie. Nasz park mieści się w centrum miasta, co daje niezwykły widok na wieżowce, a mimo to nigdy nie spotkaliśmy tam innych ludzi. Bez względu na dzień tygodnia i porę dnia zawsze jesteśmy tam sami!

Zabawa

Zabawa na świeżym powietrzu to największa frajda dla dzieci i zwykle nie potrzebują specjalnych rekwizytów by dobrze się bawić. Korzystając z przestrzeni możemy grać w berka czy rzucać kamieniem do celu. Zabranie z domu piłki, paletek czy baniek może być również urozmaiceniem zabawy, a jednocześnie nie zajmie wiele miejsca. 


Udanego piknikowania! 





2 komentarze:

  1. Pieknie i smacznie;))) Wlasnie takich chwil nie moge sie doczekac;))) Byle do stycznia haha. Milego piknikowania;)
    Katarynka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W styczniu nadal będzie piękna pogoda :) napewno zakochanie się w tutejszych parkach...

      Usuń

Podoba Ci się? Podaj dalej! Twoja rekomendacja bardzo mnie ucieszy