8 października 2015

Metamorfoza biurka moich dzieci




To już trzeci rok w Katarze, z tej okazji w każdym miejscu willi robię małe przemeblowanie, tak by to miejsce coraz bardziej przypominało "dom", co idzie w parze z naszym samopoczuciem. Dzieci w swoich pokojach mają za duże dla siebie biurka przez co w salonie wyznaczyliśmy miejsce do ich twórczych zabaw na papierze. Metamorfoza miejsca pracy moich dzieci, zajęła mi dwie godziny i była bardzo tania, dlatego zachęcam każdego by czasem wprowadzać małe zmiany, które z pewnością uprzyjemnią nam prace, a może i zachęcą dzieci do odrabiania prac domowych. 




Bazą są białe meble z Ikei, które mieliśmy już wcześniej. Pamiętacie je tutaj? Dwa proste blaty, pod jednym z nich skrzynia pełna zabawek. Książki i zeszyty z zadaniami pochowane są w czarno-białych segregatorach utrzymując wizualny ład. Pamiętając że jest to część salonu, ograniczyłam paletę barw i zbędne dodatki. 







Kratka zbrojeniowa okazała się doskonałą dekoracją, która scala wystrój salonu. Funkcjonalność kratki nie jest też bez znaczenia przy dzieciach. Jak często Twoja pociecha chce by powiesić na ścianie jego nową prace plastyczną? Wczepienie jej do wieszaka na spodnie i przywieszenie na kratce to alternatywa dla dziesiątej dziury w ścianie.

 Spinaczem biurowym przypięłam też papierowy pojemniczek na lody, miał służyć do gromadzenia taśm dekoracyjnych, ale wyobraźnia moich dzieci zmieniła go na kosz do którego trafiają papierowymi kulkami.

Kratka zbrojeniowa to nieograniczona możliwość eksponowania ciekawych przedmiotów, takich jak maski dziecięce, bilety z koncertów, wycinki z gazet, zdjęcia, medale, jest to również możliwość do zawieszenia worka z ulubionymi klockami.








By zachować porządek zamontowałam dwie druciane półki. Znajdziesz podobne w akcesoriach na wyposażeniu łazienek, lub kuchni. Ja swoje kupiłam w japońskim sklepie typu "wszystko za 5 zł", skoro to Katar to wszystko kosztuje 7 zł, co nadal nie jest majątkiem a okazało się bardzo przydatne.

Mniejszy koszyk utrzymuje 26 książeczek z literami alfabetu, które to ja lubię bardziej niż moje dzieci. Większy koszyk w kolorze różowym to miejsce na pędzle, ołówki i papierowy worek pełen kredek, linijek i innych przyborów szkolnych. Biały worek pochodzi również z Ikei i sprzedawany jest w pakiecie 15 sztuk. 

Papierowe kule dekoracyjne mają na celu zmiękczenie surowości kraty zbrojeniowej i również pochodzą z Ikei. Mniejsze kulki są sprzedawane jako ozdoba do prezentów. Napis WOW wycięłam z czarnego brystolu, bo przecież każda prace naszych dzieci możemy ocenić słowem WOW! ;)










Jeśli Ci się podoba, to podziel się moim wpisem z innymi. Może zainspiruje kogoś do zmienienia swojego domowego biura :)

8 komentarzy:

  1. Ooo tak coś takiego to trafiony prezent dla mojej córki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie kupiła Pani tą kratę? Świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) Swoją kratę kupiłam na Souq Waqif ( stary rynek ) To miejsce pełne restauracji, sklepów z pamiątkami, jedzeniem, ale rownież i materiałami budowlanymi. Jest to krata zbrojeniowa, wiec powinna ją pani znaleźć w każdym markecie budowlanym.

      Pozdrawiam
      Patrycja

      Usuń
  3. Witam wlasnie jestem w trakcie poszukiwan odpowiedniej kratki dla synka (chce tam pwoeisic wsyztskei jego trofea sportowe medale, plakietki itp.). Wczoraj bylam w markecie budowlanymi jak zoaczylam te kratke zbrojeniowa to si elekko przestraszylam gdyz jest ona z "surowego metalu" nieocynkowana i nie pomalowana. Czy Pani kratka byla przez Pania malowana i jesli tak to czym? Bo chyba az tak surowej Pani nie powiesila na scianie ?;)
    Ściskam serdecznie
    Asia
    ps. dzis wlansie trafilam na Pani blog i jest bardzo bardzo ciekawy- bede to czesciej jeszcze zagladac !

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie to wygląda. Szukam inspiracji do pokoju córek i ta krata wygląda fenomenalnie :). Jest mega :). Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Monika

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry, jakie wymiary mają kwadraty w Pani siatce zbrojeniowej? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Podoba Ci się? Podaj dalej! Twoja rekomendacja bardzo mnie ucieszy